CRM تاریخ ثبت : 1397/10/18_17:17

10 دلیل برای اینکه چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است


لازمه بقای کسب و کار شما در این دوران، قرارگرفتن موثر در این شبکه به هم پیوسته است. فرصتی که دیجیتال مارکتینگ برای شما ایجاد می‌کند، دستیابی آسان به مخاطبین این شبکه گسترده آنلاین خواهد بود.

 چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

1. فرصت‌های برابر برای بازاریابی فراهم می‌کند

دیجیتال مارکتینگ زمین بازی را هم‌سطح می‌کند و فرصت‌های برابر برای هر نوع کسب و کاری ایجاد می‌کند. بازاریابی دیجیتال این فرصت را به شرکت‌های کوچک و متوسط می‌دهد که هم سطح با کسب و کارهای بزرگ و شرکت‌های چند ملیتی رقابت کنند.

  • شرکت‌های با مقیاس کوچک و متوسط یا استارتاپ‌ها هم‌اکنون فضایی برای فرآیندهای فروش و بازاریابی در اختیار دارند که پیش از این در دسترس شرکت‌های بزرگ بود.
  • با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، شرکت‌های کوچک نیز می‌توانند بدون داشتن مراکز تماس یا شعبه‌های متعدد، به مشتریان خود خدمات رسانی کنند.

 

2. چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

نسبت به بازاریابی سنتی مقرون به صرفه‌تر است

ابزارها و تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ بسیار در دسترس هستند. به همین دلیل به شرکت‌های کوچک و بدون منابع مالی کافی کمک می‌کند تا فرآیندهای فروش و بازاریابی آنلاین خود را اجرا کنند.

  • بر اساس گزارش تحلیلی بازاریابی دیجیتال گارتنر، ۴۰% از کسانی که از بازاریابی دیجیتال استفاده کرده‌‏اند بر صرفه‏ جویی قابل ملاحظه این روش در تبلیغ محصولات و خدمات خود، تاکید دارند.
    همچنین بر اساس این بررسی، ۲۸% از صاحبان کسب و کار، بودجه خود را از کانال‏های رسانه سنتی حذف کرده و این بودجه را به ابزارها و تکنیک‏های بازاریابی آنلاین دیجیتال اختصاص داده‌اند.
  • همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌شود، دیجیتال مارکتینگ نسبت به سایر کانال‌های بازاریابی، هزینه جذب مخاطب بسیار پایین‌تری دارد.

 دیجیتال مارکتینگ

3. چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟ نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری بالایی دارد

برای ارزیابی میزان موفقیت یک کمپین تبلیغاتی، از واحدی به نام نرخ تبدیل استفاده می‌شود. نرخ تبدیل در واقع میزان تبدیل کاربران ورودی (کسانی که تبلیغ را می‌بینند) به مشتری یا قرارداد یا فروش است. اگر از کاربران ورودی هیچ کس به مشتری تبدیل نشود، یعنی کمپین تبلیغاتی بی‌حاصل بوده و تمام تلاش‌ها به هیچ انجامیده است. به همین دلیل است که صاحبان کسب و کار، کمپین بازاریابی دیجیتال خود را در جهت بهینه ‏سازی نرخ تبدیل هدایت کرده و آن را در اولویت اول قرار می ‏دهند.

  • فعالیت‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ مثل سئو، بهینه سازی شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و … به شما کمک می‌کند نرخ تبدیل کاربران ورودی به مشتری بسیار خوبی داشته باشید.
  • همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌شود، سئو، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ، ارتباطات سریع و قابل اعتماد با مخاطبان هدف ایجاد کرده و نرخ تبدیل بالایی را به ارمغان می‌آورند.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ و سئو

4. چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟ دیجیتال مارکتینگ به کسب درآمد بهتر کمک می‌کند

با یک استراتژی موفق دیجیتال مارکتینگ و نرخ تبدیل بالاتر، درآمدهای بالاتری برای کسب و کار شما حاصل خواهد شد.

  • کسب و کارهای کوچک و متوسط با استفاده از بازاریابی دیجیتال، 3.3 برابر شانس بیشتری برای بهینه‌سازی کسب و کار خود دارند و به همین نسبت، راحت‌تر می‌توانند وارد بازارهای بزرگتر محلی و بین‌المللی شوند.
  • سرپرست بخش شرکت‌های SME آسیای گوگل، کوین اوکان، دیجیتال مارکتینگ را به عنوان سوخت موشکی برای توسعه سرمایه‌گذاری‌های کوچک و متوسط ارزیابی می‌کند.

5. چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟ مشارکت و تعامل مخاطب هدف با شما را آسان می‌کند

یکی از دلایلی که دیجیتال مارکتینگ در حال پیشی گرفتن از کانال‌های بازاریابی معمول است، توانایی بالای آن در تعامل با مخاطبان هدف است. زمانی که مشتریان به برند و یا کسب و کار شما روی می‏ آورند، به هر شکلی از شما انتظار تعامل دارند. چگونگی اعمال مدیریت شما بر این تعامل و همکاری، تعیین کننده تفاوت میان کسب و کار موفق و ناموفق است.

  • دیجیتال مارکتینگ می‌تواند از طریق تعامل ساده و آسان با مخاطبین و دریافت نقطه نظرات آنها، به بهتر شدن چشم‌انداز شما در مورد محصول، خدمات و به طور کلی کسب و کارتان کمک کند.
  • زمانی که کسب و کار شما شروع به رشد می‌کند، این تعامل به شما در ایجاد اعتماد با مخاطبانتان کمک می‌کند.

6. چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟ نیاز کاربران تلفن همراه را برآورده می‌کند

بدون شک گسترش پرسرعت اینترنت و شبکه‌های مجازی، نسل جدید و نوینی از بازاریابی را می‌طلبد. اگر گوشی‌های هوشمند را نیز به آن اضافه کنیم، کاملا واضح می‌شود که موبایل مارکتینگ ساده‌ترین و امروزی‌ترین روش بازاریابی است. گوشی‌های هوشمند به بخش اصلی زندگی ما تبدیل شده‌اند. بیش از 85% بزرگسالان در هند، به طور مستمر گوشی‌های موبایل خود را در کنارشان دارند. پس:

  • هم‌اکنون بهترین زمان برای انجام بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیک با در نظر گرفتن بستر تلفن همراه است.
  • امروزه گوشی‌های هوشمند علاوه بر اینکه جانشین لپتاپ‌ها و تبلت‌ها هستند؛ بلکه حتی بر تصمیم گیری خرید مشتری نیز تاثیر می‌گذارند!

 دیجیتال مارکتنیگ

7. چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟ به ساختن اعتبار برند کمک می کند

قدرت دیجیتال مارکتینگ در گرو توانایی آن در جذب هدفمند مخاطب است. مخاطبینی که دوست دارند در مورد برند شما آگاهی بیشتر داشته باشند و به محصولات و خدماتی که شما ارائه می‌کنید علاقه دارند. ارائه آنچه که شما تضمین می‌کنید، موجب ایجاد روابط عالی با مخاطبان شده و باعث می‌شود مخاطبان هدف شما به طور منظم و پیوسته با شما در تعامل باشند.
این امر اعتبار برند شما را افزایش می‌دهد. به این دلیل که مشتریان رضایتمند، با دوستان و نزدیکان خود در مورد برند شما صحبت می‌کنند و فرصت‌هایی برای رشد کسب و کار شما فراهم می‌آورند.

نرم افزار crm

8. چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟ به شما در جلب اعتماد مخاطب کمک می‌کند

از آنجا که دیجیتال مارکتینگ بیشتر بر شبکه‌های اجتماعی متمرکز است و این شبکه‌ها تعامل مستقیم بین کسب و کار و مخاطبان را تسهیل می‌کنند، می‌توان اعتماد مخاطبان هدف را جلب کرد. به این دلیل که نظرات مصرف کنندگان واقعی، یعنی کسانی که قبلا از محصولات و خدمات شما استفاده کرده‌اند، به راحتی در دسترس سایر مخاطبان می‌باشد.
در بررسی کاربران آنلاین توسط موسسه نیلسون (شامل 25 هزار مصرف‏ کننده از حداقل 50 کشور)، %90 از پاسخ ‏دهندگان ادعا کرده‌اند که در صورتی به اطلاعات در مورد یک برند خاص، محصول و خدمات اعتماد می‌کنند که این اطلاعات از افراد آشنا بدست آمده باشد.

9. چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟ مخاطبین را ترغیب به اقدام مطلوب می‌کند

دعوت به اقدام یا Call To Action، مشخص کننده اقدام بعدی مخاطبین شما می‌باشد. اقداماتی مثل لایک، کامنت، فالو، دانلود، تماس، ثبت نام در سایت، خرید یا هر گام دیگری که منجر به اقدام مطلوب شود.
شکل‏های نوآورانه، دکمه ‏ها و متون، عکس، گرافیک و حتی موقعیت خاص روی صفحه، مواردی هستند که منجر به گرفتن نتایج بهتر می ‏شوند.

10. چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟ دیجیتال مارکتینگ شما را برای اینترنت اشیاء (IOT) آماده می‌کند

در عصر دیجیتال، اینترنت اشیاء (Internet of Things) یک اکوسیستم جهانی از دستگاه‌های مرتبط با هم از جمله تبلت‌ها، موبایل‌ها، گوشی‌های هوشمند، لپتاپ‌ها و سایر ابزارهای دیجیتال است که از طریق اینترنت به هم متصل شده و تعامل می‌کنند. شاید مانند یک فیلم علمی تخیلی به نظر آید، اما این چیزی است که برای ۲۴ میلیارد گجت آینده تا سال ۲۰۲۰ پیش‏ بینی شده است. بازاریابی دیجیتال، کسب و کار شما را بطور موثری به این سمت و سو پیش خواهد برد.
لازمه بقای کسب و کار شما در این دوران، قرارگرفتن موثر در این شبکه به هم پیوسته است. فرصتی که دیجیتال مارکتینگ برای شما ایجاد می‌کند، دستیابی آسان به مخاطبین این شبکه گسترده آنلاین خواهد بود.

 

 



کلمه کلیدی :

دیجیتال مارکتینگ

نام نویسنده :سپیده شاه مرادی. الگام