نرم افزار crm تاریخ ثبت : 1399/02/22_13:57

5 کاربرد نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری


مدیریت ارتباط با مشتری یا Customer Relationship Management که به صورت خلاصه CRM نوشته می شود، به همه فرآیندها و فناوری‌هایی گفته می‌شود که در شرکت‌ها و سازمان‌ها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان به کار می‌رود.

بررسی 6 مورد از کاربردهای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری  Customer Relationship Management که به صورت خلاصه CRM نوشته می شود، به همه فرآیندها و فناوری‌هایی گفته می‌شود که در شرکت‌ها و سازمان‌ها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان به کار می‌رود. اصول مدیریت ارتباط با مشتری، چگونگی ایجاد موفق یک سیستم و اجرای آن را برای ارتباط با مشتریان از شروع و اجرای اولیه یک چنین سیستمی تا نگهداری آن در زمانهای مختلف را بیان می‌کند.

مجموعه کاملی از فرآیندها و تکنولوژی ها برای مدیریت ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه و دست اندرکاران کسب و کار در بازاریابی،فروش و خدمات،صرف نظر از نوع مسیرهای ارتباطی با مشتریان. مدیریت ارتباط با مشتریان یک راهبرد تجاری جهت انتخاب و مدیریت مشتریان برای بهینه کردن و بالا بردن ارزش شرکت و همچنین فروش در دراز مدت است. مدیریت ارتباط با مشتری،استراتژی جامع کسب و کار و بازاریابی است که فناوری،فرآیندها و تمامی فعالیتهای کسب و کار را حول مشتری یکپارچه می سازد. مدیریت ارتباط با مشتری یک نظام اطلاعاتی یک پارچه است که برای برنامه ریزی،زمان بندی و کنترل فعالیت های قبل و بعد از فروش سازمان و با هدف توانمند سازی مشتریان جهت تعامل با سازمان از طریق ابزارهای متعددی چون وب سایت،تلفن و غیره به کار می رود.

1. مدیریت کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی

CRM رویکردی دقیق در برنامه ریزی و بودجه بندی ارائه می دهد. با کمک نرم افزار CRM، به راحتی می توان برنامه بازاریابی تدوین کرد که با وضعیت مالی شرکت هماهنگ بوده و لیستی متمرکز ایجاد کند که به وسیله آن بتوان جلسات و نتایج را در کنار کمپین ها برنامه ریزی کرد و با هم تطبیق داد.

2. بخش بندی بازار

می توان با استفاده از اطلاعات بدست آمده از CRM کمپینی هدفمند بر پایه مشخصه های متعدد مشتریان ایجاد کرد. بخش بندی برای هدف گیری میلیون ها مشتری احتمالی لازم است. در بخش بندی، مشتری ها بر اساس گرایشات مختلف خریدشان تقسیم می شوند. از طریق استفاده درست از منابع، بهره وری بازاریابی بهبود پیدا کرده، نرخ تبدیل بالا می رود و هزینه های اجرای کمپین ها پایین می آید.

3. مدیریت سرنخ

CRM در تولید سرنخ های سازنده و پیگیری به موقع آن ها تا نتیجه نهایی نقشی کلیدی ایفا می کند. این موضوع باعث می شود که سرنخ ها افزایش یابند و نهایتا با افزایش تعداد سرنخ ها نرخ تبدیلشان به مشتری نیز افزایش خواهد یافت.

4. مدیریت ارتباط با مشتری های احتمالی

از طریق نرم افزار CRM می توان ارتباط با مشتری های احتمالی را نظارت و در پلتفورمی یکپارچه دسته بندی کرد. استفاده از فرآیند های ساختار یافته برای افزایش بهره وری فروش نیز از مزایای اضافی این امر هستند.

5. مدیریت حساب

در فرایند فروش، برقراری ارتباط موثر با مشتری های وفادار در انتقال نیت خوب شما نقش اساسی دارد. سیستم های CRM بر اساس تعاملی که در حساب کاربری مشتری روی می دهد، از طریق پیغام های موبایل یا ایمیل به صورت خودکار با مشتری ارتباط برقرار می کنند.



کلمه کلیدی :

نام نویسنده :الگام