نرم افزار crm تاریخ ثبت : 1397/12/13_23:42

چگونه می توان یک کارآفرین درونگرای موفق بود؟


معاشرت و همنشینی بلندمدت برای برخی از افراد درونگرا خسته کننده خواهد بود و باعث کلافگی آنها می شود. از این رو آنها برای ایده پردازی به تنها بودن، نیاز دارند.

چگونه می توان یک کارآفرین درونگرای موفق بود؟

اکثرا بر این تصور هستند که فقط افراد برونگرا در کسب و کار خود موفق می شوند، درصورتی که موفقیت در هر کسب و کاری نیازمند این است که شما مهارت حل مسئله و تصمیم گیری داشته باشید و این مسئله به درونگرا یا برونگرا بودن فرد، ربطی ندارد.

وقتی می گوییم یک شخص درونگراست، این تصور به وجود می آید که آن شخص فردی خجالتی، ساکت و آرام است. به همین خاطر انتظار نداریم او کارآفرین موفقی شود، درصورتی که این تصور کاملا اشتباه است.

از درونگرایی چه می دانید؟

تحقیقات نشان داده اند که 50 درصد مردم آمریکا درونگرا هستند. جالب است بدانید کارل یونگ که تئوری افراد درونگرا و برونگرا را ارائه داد معتقد است که هیچ یک از ما به طور کامل درونگرا و یا برونگرا نیستیم. با اینکه افراد درونگرا به افرادی خجالتی و آرام شناخته می شوند اما باید بدانید که درواقع درونگرا بودن و برونگرا بودن افراد به منبع انرژی آنها بستگی دارد.

درونگراها می توانند رهبران بزرگی شوند

تصور این که فقط افراد برونگرا در دنیای تجارت موفق می شوند، کاملا اشتباه است. چرا که معروفترین تجارت مردان همچون بیل گیتس، مارک زوکربرگ و… درونگرا بوده اند.

ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت هایی همچون تسلاموتورز، پی پال و اسپیس اکس می گوید: من فرد درونگرایی بودم اما با تمرین و تلاش های بسیار زیاد توانستم به روی صحنه بروم و خیلی راحت صحبت کنم.

درواقع می توان گفت که افراد درونگرا نه تنها رهبران بزرگی هستند بلکه تصمیم گیران بزرگی نیز هستند.

در پژوهش های اخیر که شخصیت 2000 مدیر مورد بررسی گرفت، مشخص شد که اکثر مدیران موفق، افراد درونگرا بوده اند. این افراد معمولا دارای چهار مشخصه رفتاری هستند:

  • استادانه ارتباط برقرار می کنند
  • قابل اعتماد هستند
  • قدرت تصمیم گیری بالایی دارند
  • خود را با شرایط هماهنگ می کنند

شاید برایتان جالب باشد بدانید که درونگرایان بیشتر از برونگرایان می توانند ارتباط برقرار کنند، زیرا آنها شنوندگان بهتری هستند.

اگر احساس می کنید درونگرا هستید اما تردید دارید که در رهبری افراد، موفق هستید یا نه، چند توصیه به شما داریم:

روی نقاط قوت خود تمرکز کنید

هنگامی که می خواهید کسب و کار مورد نظرتان را راه اندازی کنید به نقاط قوت خود توجه داشته باشید، به خصوص علاقه مندی هایتان را حتما درنظر بگیرید. صدها راه برای آغاز یک کسب و کار وجود دارد، پس اگر به کاری علاقه مند نیستید اصلا سراغش نروید.

نقاط ضعف خود را بشناسید

اگر فرد درونگرایی هستید، می توانید با شناسایی نقاط ضعفتان از افراد دیگر کمک بگیرید. به عنوان مثال فروشنده خوبی نیستید می توانید برای بخش فروش کسب و کارتان از یک فروشنده حرفه ای درخواست کمک کنید و یا در امر ترجمه از مترجمین خارج از شرکت استفاده کنید. اما اگر نقطه ضعف شما جلوی رسیدن به اهدافتان را می گیرد، سعی کنید آن را برطرف نمایید.

وارن بافت، از بزرگترین کارآفرینان قرن بیستم، می گوید: من از صحبت کردن در جمع می ترسیدم، اما موفق شدم پس از مدتی به این مشکل غلبه کنم.

برای خودتان زمان بگذارید

معاشرت و همنشینی بلندمدت برای برخی از افراد درونگرا خسته کننده خواهد بود و باعث کلافگی آنها می شود. از این رو آنها برای ایده پردازی به تنها بودن، نیاز دارند. هرچند که ممکن است از معاشرت با افراد مختلف لذت ببرند.

اگر کارفرما هستید می توانید برنامه کاری خود را طوری تنظیم کنید که راحت باشید.

به طور خلاصه، هیچگاه به خاطر اینکه درونگرا هستید از راه اندازی یک کسب و کار واهمه نداشته باشید. اگر نقاط قوت و ضعفتان را بشناسید، بدون شک در کارتان موفق خواهید بود. درونگرایان خصوصیات منحصر به فردی دارند که با بهره گیری از آنها می توانند به هرآنچه می خواهند، برسند.

📌 یک پیشنهاد دوستانه 


نرم افزار CRM  راهکاری هوشمند برای چشم اندازهای استراتژیک CRM سازمان است. با چشم پوشی از هدف CRM در کسب و کارها و مدل‌سازی آن به فراخور نیازهای هر مجموعه و عدم به کار بستن راهکارها و تجربیات موفق سایر کسب کارها، انتظار تحقق کامل اهداف حوزه مدیریت ارتباط با مشتری سازمان ممکن نیست.شرکت مهندسی سیستم الگام در زمینه تولید نرم افزار crm  و نرم افزار باشگاه مشتریان فعالیت میکند. این شرکت با ارائه خدمات با کیفیت در زمینه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و نرم افزار ارتباط با مشتری  سعی دارد به جلب رضایت مشتری بپردازد.

نرم افزار CRM  ، نرم افزار باشگاه مشتریان ، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری  ، نرم افزار ارتباط با مشتری



کلمه کلیدی :

کارآفرین

نام نویسنده :سپیده شاه مرادی