چطور یک مشتری روبه خود وفادار کنیم تاریخ ثبت : 1399/02/07_12:46

چطور یک مشتری روبه خود وفادار کنیم


یکی از راههای جذب و حفظ مشتری این است که با ثابت کردن حسن نیت خود برای محصولاتتان مشتری وفادار بسازید

چطور یک مشتری روبه خودوفادار کنیم؟

یکی از راههای جذب و حفظ مشتری این است که با ثابت کردن حسن نیت خود برای محصولاتتان مشتری وفادار بسازید .اگر چه جذب مشتری جدید کاری جذاب است ولی اگر مشتری قدیمی چنین بپندارد که اهمیت خود را از دست داده است از شما دور خواهد شد .خیلی مهم است که خودتان و محصولتان را طوری معرفی کنید که نه تنها بتوانید جمعیتی که می خواهید را به سمت خودتان بکشانید، بلکه تشویقشان کنید که دوباره به سمتتان برگشته و مشتری دائمتان شوند.هیچ سازمانی در این زمینه موفق نمی شود مگر اینکه کار گروهی و فرهنگ جلب رضایت مشتری را در اولویت کاری خود قرار دهد و برای بدست آوردن آن تلاش کند.مدیران باید به این باور برسند که ارائه خدمت مطلوب به ارباب رجوع و کسب رضایت و خشنودی آنان جزو هدف های سازمان بوده و از جایگاه حیاتی برخوردار است.

در هر صنعتی که فعالیت داشته باشید، وفاداری مشتری یکی از ارزشمندترین بخش های کسب و کار است. تحقیقات نشان می دهد بازاریابی برای یک مشتری جدید پنج برابر هزینه بیشتری نسبت به بازاریابی برای مشتری های قدیمی دارد. ارزش وفاداری به مشتری را وقتی بهتر درک می کنید که بدانید 40 درصد از درآمد تجارت الکترونیک تان از 8 درصد از پایگاه مشتریان به دست میآید. خوشبختانه در این مقاله طرز تهیه یک مشتری وفادار را برایتان نوشته ایم! این دستورالعمل به شما کمک می کند روابط بهتری با مشتریان فعلی ایجاد و برای کسب درآمد بیشتر مشتریان جدیدی را نیز جذب کنید.

مواد لازم برای ساخت مشتری وفادار

اطلاعات کافی در مورد مشتری

روش هایی آسان برای ثبت نام و مشارکت

پاداش های جذاب

بازخورد و نقد و بررسی

مشتریان وفادار سرمایه هر کسب و کار هستند! در آی وحید روش ...

طلاعات را با احتیاط مخلوط کنید:مشتریان شما از یک برنامه وفادار سازی چه انتظاری دارند؟

هر چقدر که شروع یک باره و ایجاد برنامه ای فراگیر جذابیت داشته باشد، ضروری است که تمام اطلاعات مشتریان را در نظر بگیرید و ترکیب مناسبی برای مخاطبان هدف تان ایجاد کنید. 77 درصد از برنامه های تراکنش محور در طول دو سال اول به بن بست می رسند. از آنجا که برنامه وفادارسازی مشتریان نیز برنامه ای تراکنش محور است، مهم است که آن را به درستی انجام دهید.

به وسیله نرم افزار مدیریت روابط مشتری (CRM)، ابزار تحلیلگر وب سایت، رکوردهای تراکنش های قبلی، بازاریابی و نتایج کمپین های تبلیغاتی اطلاعات مشتری را به دست آورید. ببینید که مشتریان تان به چه چیزی واکنش نشان داده یا پاسخ داده اند تا همان عنصر را وارد برنامه تبلیغاتی تان کنید.
اگر به اطلاعات بیشتر نیاز داشتید، بپرسید. بر اساس یک نظر سنجی در ایالات متحده، 66 درصد از مردم حاضرند به ازای ارائه بخشی از اطلاعات شخصی خود، محصولات و خدمات بهتری دریافت کنند. سعی کنید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشتریان تان یک نظر سنجی ایجاد کنید.
کمی شکر بپاشید:کاری کنید که مشتریان تان مشتاق به خرید شوند.
اگر جوایزی در برنامه وفادار سازی بگنجانید که هیچ کس به آن ها علاقه ای نداشته باشد، به نظرتان مشتریان چه دلیلی برای شرکت در این برنامه دارند؟
چه پاداشی همسویی خوبی با کسب و کارتان دارد؟ رقیبان تان چه می کنند؟ پاداشی در نظر بگیرید که می دانید انگیزه بخش مشتریان تان است:مانند محصولات، خدمات رایگان، کوپن های تخفیف و پاداش های نقدی.

 

 

📌 یک پیشنهاد دوستانه 

CRM نرم افزار راهکاری هوشمند برای چشم اندازهای استراتژیک CRM سازمان است. با چشم پوشی از هدف CRM در کسب و کارها و مدل‌سازی آن به فراخور نیازهای هر مجموعه و عدم به کار بستن راهکارها و تجربیات موفق سایر کسب کارها، انتظار تحقق کامل اهداف حوزه مدیریت ارتباط با مشتری سازمان ممکن نیست.

شرکت مهندسی سیستم الگام درزمینه تولید نرم افزار crm  و نرم افزار باشگاه مشتریان فعالیت میکند. این شرکت با ارائه خدمات با کیفیت در زمینه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و نرم افزار ارتباط با مشتری  سعی دارد به جلب رضایت مشتری بپردازد.

 



کلمه کلیدی :

چطور یک مشتری روبه خود وفادار کنیم

نام نویسنده :