هدف از راه اندازی باشگاه مشتریان چیست؟ تاریخ ثبت : 1399/02/02_10:32

هدف از راه اندازی باشگاه مشتریان چیست؟


یکی از چالش هایی که بازاریابان و صاحبان کسب و کار ها با آن مواجه هستند ، راه اندازی باشگاه مشتریان می باشد.

هدف از راه اندازی باشگاه مشتریان چیست؟

 

راه اندازی باشگاه مشتریان ، عموماً قسمتی از پروژه وفادار سازی مشتریان می باشد. سیستم باشگاه مشتریان بر اساس روش های بازاریابی به مشتریان بر اساس انواع تعاملات مشتری با کسب و کار ، پاداش می دهد و از همین راه  وفاداری مشتریان را ممکن می سازد. یک باشگاه مشتریان این امکان را فراهم می کند که تمامی مشتریان بتوانند از پاداش ها متناسب با عملکرد خود بهره ببرند.

 

باشگاه مشتریان چگونه می تواند برای کسب و کارها مفید واقع شود ...

 

آیا باشگاه مشتریان می تواند برای کسب و کار ها مفید واقع شود؟

باشگاه مشتریان حلقه ارتباطی بین کسب و کار ها و مشتریان است . این  بستر باشگاه مشتریان است که مشتریان را به مشتری وفادار تبدیل می کند. مشتریان وفادار مشتریانی هستند که بازگشت مجدد دارند و در این بازگشت مجدد می توانند سود بیشتری را برای  کسب و کار فراهم آورند . در بازریابی این یک امر ثابت شده است که مشتریان قدیمی  کسب و کار سود آورتر از مشتریان جدید هستند. در ادامه به تعدادی از فواید راه اندازی باشگاه مشتریان توجه کنید:

افزایش تعامل با مشتریان

جذب مشتریان جدید به صورت هدفمند

کاهش هزینه های بازاریابی

ایجاد بستری برای داده کاوی و برنامه ریزی های بازاریابی

افزایش دفعات بازگشت مشتری

وفادار سازی مشتریان

چه کسب و کار هایی به باشگاه مشتریان نیاز دارند؟

بهره بردن از مزایای راه اندازی باشگاه مشتریان محدود به کسب و کار خاصی نمی باشد و تمامی مجموعه ها که نیاز به تعامل بیشتر با مشتریان دارند می توانند از باشگاه مشتریان استفاده کنند. از آنجایی که هدف اصلی باشگاه مشتریان ، وفادار سازی مشتریان می باشد ، اصول کلی باشگاه های مشتریان تقریباً یکسان خواهد بود.

چه زمانی باید اقدام به راه اندازی باشگاه مشتریان کرد؟

برای راه  اندازی باشگاه ، شرایط زمانی به خصوصی در نظر گرفته نمی شود . سازمان ها و مجموعه ها با توجه به سیاست های داخلی  ممکن است به جهت جذب مشتری جدید نیز اقدام به طراحی باشگاه مشتریان کنند در این صورت نیازی نیست که مجموعه حتما تعداد زیادی مشتری داشته باشد.

چگونه می توان از موفقیت پروژه راه اندازی باشگاه مشتریان اطمینان حاصل کرد؟

بسیاری از کسب و کارها را می توان یافت که در پروژه راه اندازی باشگاه مشتریان شکست خورده اند.  اما برای موفقیت در پروژه راه اندازی باشگاه مشتریان ، چه تمهیداتی باید کرد؟

آمارها نشان می دهد که بیشتر باشگاه های مشتریان به دلایل ذیل شکست خورده اند:

عدم هماهنگی برنامه های وفاداری با برنامه های بازایابی

عدم یادگیری درباره مشتریان

داشتن رویکرد یکسان به مشتریان و عدم حفظ ارتباط با مشتریان

عدم تعیین اهداف واقع گرایانه.

نداشتن برنامه های جامع کوتاه مدت و بلند مدت

استفاده از طرح ها و سناریو های پیچیده و غیر قابل فهم برای مشتریان و اعضاء

عدم توجه به سیستم مانیتورینگ و نظارت مستمر
 

📌 یک پیشنهاد دوستانه 

CRM نرم افزار راهکاری هوشمند برای چشم اندازهای استراتژیک CRM سازمان است. با چشم پوشی از هدف CRM در کسب و کارها و مدل‌سازی آن به فراخور نیازهای هر مجموعه و عدم به کار بستن راهکارها و تجربیات موفق سایر کسب کارها، انتظار تحقق کامل اهداف حوزه مدیریت ارتباط با مشتری سازمان ممکن نیست.

شرکت مهندسی سیستم الگام درزمینه تولید نرم افزار crm  و نرم افزار باشگاه مشتریان فعالیت میکند. این شرکت با ارائه خدمات با کیفیت در زمینه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و نرم افزار ارتباط با مشتری  سعی دارد به جلب رضایت مشتری بپردازد.



کلمه کلیدی :

هدف از راه اندازی باشگاه مشتریان چیست؟

نام نویسنده :الگام