نرم افزار مدیریت پروژه تاریخ ثبت : 1397/12/22_13:49

با این 4 نوع مشتری کار نکنید


در تمام همکاری هایتان باید این مسئله را درنظر داشته باشید که هیچکس لایق بی احترامی به شما نیست و فراموش نکنید برای زمانی که صرف می کنید باید دستمزد مناسب دریافت کنید.

با این 4 نوع مشتری کار نکنید

برای فریلنسرها و فاندرها انتخاب درست مشتری اهمیت بسیاری دارد. اگر شما از کار کردن با شخص خاصی لذت نمی برید، از کار خود نیز لذت نخواهید برد، در نتیجه محصول خوبی ارائه نمی دهید.

اما چطور می توان مشتریان بد و خوب را از یکدیگر تشخیص داد؟

در ادامه 4 نوع مشتری را به شما معرفی کرده ایم که هیچوقت نباید به سراغ آنها بروید.

1. مشتریان خودخواه

لابد این نوع مشتریان را به خوبی می شناسید. آنها کسانی هستند که تصور می کنند همه چیز را می دانند و در تمام زمینه ها صاحب نظر هستند، طوری که شما را در اِعمال خلاقیت و طرح هایتان محدود می کنند. مسلم است که کار کردن با این افراد نتیجه رضایت بخشی برای شما ندارد.

این دسته از مشتریان در مقابل نظرات شما ایستادگی می کنند و سعی دارند همه چیز را مطابق با نظر خودشان پیش ببرند. همکاری با این گونه افراد نه تنها کمکی به شما نمی کند بلکه از پیشبرد خلاقیت ها و ایده هایتان نیز جلوگیری می نماید. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم از کار کردن با مشتریان خودخواه و متعصب خودداری کنید.

2. مشتریانی که به وقت شما احترام نمی گذارند

مشتریانی که به وقت شما احترام نمی گذارند نیز مانند مشتریان خودخواه، برای هیچکس به جز خودشان ارزش قائل نیستند. این دسته از افراد فقط به خودشان فکر می کنند.

این افراد چشم هایشان را روی کاری که انجام می دهید می بندند و تلاش هایتان را نادیده می گیرند. توجهی به مدت زمان باقی مانده تا اتمام پروژه ندارند، حجم زیادی از کار را برای شما آماده می کنند اما وظایف مربوط به خود را انجام نمی دهند. نظرشان را در روزهای پایانی پروژه تغییر می دهند و یا از شما می خواهند دوباره تمام کارها را انجام دهید. در نهایت شما را متهم به کم کاری کرده و با نارضایتی ترکتان می کنند.

در تمام همکاری هایتان باید این مسئله را درنظر داشته باشید که هیچکس لایق بی احترامی به شما نیست و فراموش نکنید برای زمانی که صرف می کنید باید دستمزد مناسب دریافت کنید.

3. مشتریانی که با سلیقه شما همخوانی ندارند

جسارت داشته باشید و با مشتریانی که مطابق سلیقه شما فکر نمی کنند، همکاری نکنید. همچنین از مشتریانی که حتی با پروژه خود ارتباط حسی برقرار نکرده اند دوری کنید. این نوع از مشتریان انگیزه کاری شما را می گیرند و هیچ کمکی نیز به شما نمی کنند. چرا که کیفیت کار برایشان اهمیتی ندارد. فراموش نکنید که کار بی کیفیت می تواند رزومه تان را نابود کند.

همکاری با این افراد منجر به تولید پروژه ای می شود که هیچ رضایتی از آن نخواهید داشت و حتی شاید راضی شوید آن را با نام شخص دیگری اجرا کنید.

4. مشتریانی که می خواهند بر شما ریاست کنند

دنیا با هیچ دیکتاتوری سرسازگاری ندارد، شما نیز نباید با اینگونه افراد کنار بیایید. مشتریانی که احساس می کنند رییس شما هستند، سعی دارند تمام حرکات و کارهایتان را زیر نظر داشته باشند و اجازه هرگونه خلاقیت و نوآوری را از شما می گیرند. آنها طاقت شنیدن «نه» را از جانب شما ندارند.

این گونه مشتریان شما را همچون یک عروسک خیمه شبازی تصور می کنند که باید مطابق با میل آنها فعالیت کند.

سعی کنید مشتریان را با دقت انتخاب کنید و به موفقیت کسب و کارتان بیاندیشید تا از نتیجه کار خود لذت ببرید.

📌 یک پیشنهاد دوستانه 

نرم افزار CRM راهکاری هوشمند برای چشم اندازهای استراتژیک CRM سازمان است. با چشم پوشی از هدف CRM در کسب و کارها و مدل‌سازی آن به فراخور نیازهای هر مجموعه و عدم به کار بستن راهکارها و تجربیات موفق سایر کسب کارها، انتظار تحقق کامل اهداف حوزه مدیریت ارتباط با مشتری سازمان ممکن نیست.شرکت مهندسی سیستم الگام در زمینه تولید نرم افزار crm  و نرم افزار باشگاه مشتریان فعالیت میکند. این شرکت با ارائه خدمات با کیفیت در زمینه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و نرم افزار ارتباط با مشتری  سعی دارد به جلب رضایت مشتری بپردازد.

نرم افزار CRM .  نرم افزار باشگاه مشتریان . مدیریت ارتباط با مشتری. نرم افزار ارتباط با مشتری . CRM . CRM ارزان . CRM چیست. CRM رایگان  نرم افزار CRM رایگان . نرم افزار CRM رایگان. نرم افزار CRM فارسی .



کلمه کلیدی :

مشتری

نام نویسنده :سپیده شاه مرادی