نرم افزار crm تاریخ ثبت : 1397/12/26_14:21

چگونه مشتریان سخت گیر را از دست ندهیم


به گفته ساموئل بکت، نویسنده ایرلندی: « اگر نتیجه تلاش هایتان با شکست مواجه شد، ناامید نشوید، به تلاشتان ادامه دهید و زیباتر از قبل شکست بخورید.»

چگونه مشتریان سخت گیر را از دست ندهیم

همکاری، یک رابطه دوطرفه است. رابطه ای که باید هر دوطرف آن از جریان کاری راضی باشند و درصورت عدم رضایت حتی یکی از آنها، این رابطه با مشکل مواجه می شود.

همکاری نیز همچون زندگی شخصی افراد پر از لحظات خوب و بد است. لحظاتی که ممکن است خسته کننده و یا غیرقابل تحمل شوند. در دنیای کسب و کار نیز دلایل زیادی وجود دارد که موجب نارضایتی طرفین می شود. به همین خاطر، گاهی باید در کار خود سازش و صلح را سرلوحه قرار دهیم. سازش یعنی قبول شرایطی که شاید گاهی مطابق میل ما نباشند.

بعضی از افراد دوست دارند که همه چیز به نفع آنها باشد. اگر چنین شخصی مشتری شما شود، چه عکس العملی نشان می دهید؟

مسلما، هر کسب و کاری به مشتری نیاز دارد و هدف از بازاریابی و فروش این است که هر دو طرف معامله از همکاری با یکدیگر راضی باشند.

تصور کنید مشتری شما بسیار سخت گیر است و با هرگونه خلاقیت و هیجانی مخالفت می کند. اما شما چطور می توانید او را به طوری مصالحت آمیز به سوی اهداف خود هدایت نمایید.

در این مقاله به شما کمک کرده ایم تا مشتریان سخت گیر خود را حفظ کنید.

همدلی را تمرین کنید

باید بدانید شما تنها فردی نیستید که در این رابطه حضور دارد و می خواهد موفق شود. اگر متوجه شدید که با مشتری خود در هیچ زمینه ای تفاهم ندارید می توانید به تنها نقطه اشتراکتان فکر کنید: به محصول بی نقص و کارآمد.

همه ما ترس را تجربه کرده ایم و دوست داریم همکاری های ایده آلی داشته باشیم. اما اگر شرایط، مخالف خواست شما پیش رفت، باید اوضاع را به کنترل خود درآورید و حتی بدترین ناسازگاری ها را نیز با همدلی و رفاقت به پایان برسانید.

با مشتریان ارتباط برقرار کنید

شروع یک همکاری همچون شروع یک رابطه دوستانه است و به پیگیری و ارتباط نیاز دارد. اگر رابطه تان قطع شود بدون شک همکاری شما نیز آهسته آهسته از بین می رود.

در همان ابتدا سعی کنید انتظارات، اهداف و زمان پایان پروژه را مشخص کنید. خودتان را به خوبی معرفی کنید،ایده ها و استراتژی هایتان را به طور واضح توضیح دهید و هرسوالی داشتید از طرف مقابلتان بپرسید.

حفظ ارتباط با مشتری می تواند منجر به شروع یک همکاری جدید شود. نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان به راحتی می توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

از کار خود پشتیبانی کنید

حتما برای شما نیز پیش آمده است که نتیجه کار خود را برای مشتری توضیح داده اید اما با مخالفت او مواجه شده اید. قطعا شما برای کار خود زحمت بسیار زیادی کشیده اید و از نتیجه آن راضی هستید؛ به همین خاطر دوست ندارید تلاش هایتان با شکست مواجه شوند. در این شرایط شما حق دارید عصبانی شوید اما باید خودتان را کنترل کنید، ضمن اینکه نباید تسلیم شوید.

مطمئن باشید، مشتری، قبل از اینکه به سراغ شما بیاید کارهایتان را دیده و بطور کامل با شما آشنا شده است. پس در کمال احترام، از خودتان و کاری که انجام داده اید دفاع کنید و به خودتان ایمان داشته باشید.

با مشتری صلح کنید

گفتن اینکه با مشتری از در صلح و دوستی وارد شوید، آسان است. اما باید درنظر داشته باشید که شما به مشتری تان نیاز دارید. به همین خاطر گاهی اوقات لازم است که از خواسته خود کوتاه بیایید و ایده او را اجرا کنید.

شما برای رونق کسب و کار خود به ادامه همکاری هایتان نیاز دارید. اهداف مشترکتان را به خاطر بیاورید و به حرف های مشتری به دقت گوش دهید.

به گفته ساموئل بکت، نویسنده ایرلندی: « اگر نتیجه تلاش هایتان با شکست مواجه شد، ناامید نشوید، به تلاشتان ادامه دهید و زیباتر از قبل شکست بخورید.»

📌 یک پیشنهاد دوستانه 

CRM نرم افزار راهکاری هوشمند برای چشم اندازهای استراتژیک CRM سازمان است. با چشم پوشی از هدف CRM در کسب و کارها و مدل‌سازی آن به فراخور نیازهای هر مجموعه و عدم به کار بستن راهکارها و تجربیات موفق سایر کسب کارها، انتظار تحقق کامل اهداف حوزه مدیریت ارتباط با مشتری سازمان ممکن نیست.شرکت مهندسی سیستم الگام در زمینه تولید نرم افزار crm  و نرم افزار باشگاه مشتریان فعالیت میکند. این شرکت با ارائه خدمات با کیفیت در زمینه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و نرم افزار ارتباط با مشتری  سعی دارد به جلب رضایت مشتری بپردازد.

نرم افزار CRM .  نرم افزار باشگاه مشتریان . مدیریت ارتباط با مشتری. نرم افزار ارتباط با مشتری . CRM . CRM ارزان . CRM چیست. CRM رایگان  نرم افزار CRM رایگان . نرم افزار CRM رایگان. نرم افزار CRM فارسی .



کلمه کلیدی :

مشتریان

نام نویسنده :سپیده شاه مرادی