مدیریت داشبورد crm تاریخ ثبت : 1398/05/06_11:50

مدیریت داشبورد crm


داشبورد دقیقا جایی است که به ابزارها و امکانات مورد نیاز خود به آسانی و سریع دسترسی خواهید داشت.

مدیریت داشبورد crm

داشبورد دقیقا جایی است که به ابزارها و امکانات مورد نیاز خود به آسانی و سریع دسترسی خواهید داشت. داشبورد برای اینست که کارشناس برای دسترسی به قسمت هایی که بیشتر با آن سروکار دارد دچار سردرگمی نشود و در وقت او صرفه جویی شود.

طراحی داشبورد کاملا به نوع کسب و کارتان، اندازه شرکت و نقش شما بستگی دارد و با کارشناسان دیگر متفاوت است.  برای مثال یک کارشناس فروش، یک سرنخ را باید با تماس تلفنی پیگیری کند، یک فروش نیاز به جلسه حضوری دارد، یک قرارداد با مبلغ بالاتر اهمیت بیشتری نسبت به قرارداد مبلغ پایین دارد.

طراحی یک داشبورد فروش نیاز به دید جامع و نیازسنجی دارد. سوال های زیر دید خوبی می دهند:

  • کدام داده ها به طور معمول در گزارش های شما نشان داده می شود؟
  • آیا  در جلسات تیم فروش، معیارهایی وجود دارد که به طور منظم بررسی می شوند؟
  • چه چیزی را به عنوان شاخص عملکرد کلیدی (KPI) انتخاب کرده اید؟
  • آیا چندین تیم فروش دارید مانند کارشناس داخلی فروش و کارشناس فروش میدانی؟

البته ممکن است در طول زمان داشبورد شما تغییر یابد، بنابراین اطمینان یابید که بدون درگیر شدن با مسایل فنی می توانید داشبورد خود را تنظیم کنید.

چیدمان داشبورد فروش باید به خوبی برنامه ریزی شود. اطمینان حاصل کنید که می توانید به سرعت تغییرات لازم را در نحوه نمایش معیارها بر روی داشبورد مشخص کنید، به طوری که مهم ترین جزئیات در بالای صفحه باقی بمانند و به وضوح قابل مشاهده باشند.

برای تعیین این که کدام معیارها برای نیازهای فعلی شما مهم هستند و باید روی صفحه نمایش دایما ببینید، تعیین کنید که آیا روزانه، هفتگی، ماهانه و غیره داشبورد را بررسی می کنید؟ و کدام اطلاعات را می خواهید در نظر بگیرید.

با استفاده از CRM، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات داشبورد همیشه دقیق و بروز است، به خصوص زمانی که یک فروشنده در خارج از دفتر است و با موبایل داشبورد خود را بررسی می کند.

داشبورد زمانی موثر است که یک نمای کلی از اطلاعات مورد نیاز شما می دهد در عین حال که جزئیات را نیز می دانید.

داشبورد همچنین به مدیریت فروش کمک می کند؛ اکثر فروشندگان نیاز دارند معیارهای مهم را فهرست کنند. با این حال، کلید طراحی داشبورد فروش موفق، این است که به گزارش ها و اهداف فروش تان دسترسی داشته باشید

معیارها را در نظر بگیرید، آنچه را که برای موفقیت شما مهم است، بررسی کنید و سپس داشبورد خود را بسازید.


 

📌 یک پیشنهاد دوستانه 

CRM نرم افزار راهکاری هوشمند برای چشم اندازهای استراتژیک CRM سازمان است. با چشم پوشی از هدف CRM در کسب و کارها و مدل‌سازی آن به فراخور نیازهای هر مجموعه و عدم به کار بستن راهکارها و تجربیات موفق سایر کسب کارها، انتظار تحقق کامل اهداف حوزه مدیریت ارتباط با مشتری سازمان ممکن نیست.

شرکت مهندسی سیستم الگام درزمینه تولید نرم افزار crm  و نرم افزار باشگاه مشتریان فعالیت میکند. این شرکت با ارائه خدمات با کیفیت در زمینه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و نرم افزار ارتباط با مشتری  سعی دارد به جلب رضایت مشتری بپردازد.



کلمه کلیدی :

مدیریت داشبورد crm

نام نویسنده :شکیبا خلج/الگام