علت عدم استفاده  از نرم افزار crack شده مایکروسافت CRM چیست ؟ تاریخ ثبت : 1398/03/08_14:1

علت عدم استفاده از نرم افزار crack شده مایکروسافت CRM چیست ؟


در این بلاگ می خواهیم با هم ببینیم که با استفاده از نرم افزار crack شده مایکروسافت CRM می توانیم به ارزش هایی که مد نظرمان است برسیم یا خیر.

علت عدم استفاده  از نرم افزار crack شده مایکروسافت CRM چیست ؟ :

با بسیاری از مدیران شرکت ها که در مورد نرم افزار CRM صحبت می کنیم، در مورد نقاط قوت و ضعف نرم افزار مایکروسافت CRM و تجربیاتی که پیرامون آن در ایران به دست آمده نیز حرف زده می شود.
دو دلیل عمده برای علاقه مندی به این نرم افزار وجود دارد، اول اینکه شرکت مایکروسافت به عنوان یک برند معتبر در صنعت نرم افزار مطرح است و محصولاتش کیفیت قابل قبولی دارند.
دوم،  این ذهنیت وجود دارد که در ایران به دلیل نبود قانون کپی رایت می توان به صورت رایگان یا حداقل با هزینه خیلی پایین از این سیستم بخوبی بهره برد.

در این بلاگ می خواهیم با هم ببینیم که با استفاده از نرم افزار crack شده مایکروسافت CRM می توانیم به ارزش هایی که مد نظرمان است برسیم یا خیر.

ذکر این نکته ضروری است که نرم افزار مایکروسافت CRM یکی از برترین نرم افزار های CRM در دنیاست. خرید لایسنس این نرم افزار و پیاده سازی آن به کمک پارتنرهای مایکروسافت توانسته بسیاری از شرکت ها را به اهدافشان از پیاده سازی نرم افزار CRM برساند.
ولی در این بلاگ در مورد پیاده سازی نرم افزار crack شده مایکروسافت CRM توسط یک تیم متخصص برنامه نویسی آن صحبت می کنیم.

 

آیا شرکت مایکروسافت و یا پارتنرهایش در ایران خدمات ارائه می دهد؟ :

خیر. علی رغم امضای توافق نامه برجام و برداشته شدن تدریجی تحریم ها علیه ایران، هنوز شرکت های نرم افزاری آمریکایی در ایران خدمات ارائه نمی دهند و به پارتنرهای خود نیز اجازه نمی دهند که با سازمان های ایرانی کار کنند زیرا برای ارائه هرگونه خدمات به کشور ایران نیاز دارند مجوز های لازم را از دفتر OFAC آمریکا دریافت نمایند.
شرکت مایکروسافت همواره شرایط و ضوابط ارائه خدمات خود در سایر کشور ها را در آدرس https://www.microsoft.com/en-us/exporting/overview.aspxنشان می دهد. بنابراین در حال حاضر هیچ پارتنر رسمی مایکروسافتی (چه نصب و راه اندازی نسخه On-premise و چه ارائه خدمات Cloud نرم افزار CRM) در ایران فعالیت ندارد. شما در صفحه اطلاعات مربوط به پارتنرهای مایکروسافت در آدرس https://partnercenter.microsoft.com/en-us/pcv/search مشاهده می نمایید که پارتنری از منطقه ایران وجود ندارد و اصلا شما نمی توانید منطقه ایران را برای مشاهده پارتنرها در این منطقه انتخاب نمایید. البته سایت های تقلبی مانند سایتhttp://www.partnerpoint.com وجود دارند که در ایران پارتنر معرفی کرده اند و باید دقت نمایید تا همواره سایت رسمی شرکت مایکروسافت را ملاک دریافت اطلاعات خود در این زمینه قرار دهید.

 

هزینه های استفاده از نرم افزار Crack شده Microsoft CRM چقدر است؟ :

استفاده از نسخه انگلیسی این سیستم در ابتدا یک هزینه دانلود و یا خرید CD ساده خواهد داشت. ولی آیا این نرم افزار به همین شکل پاسخ نیازهای کسب و کارمان را خواهد داد و هزینه های جانبی بیشتری برایمان ایجاد نمی کند؟

در ادامه برخی از هزینه هایی که لازم است برای قابل استفاده نمودن سیستم نرم افزار CRM مایکروسافت انجام دهیم را باهم مرور می کنیم که این هزینه ها باعث می شوند که برخلاف ذهنیتی که از یک نرم افزار crack شده داریم، کاملا رایگان هم مانند ویندوز نتوانیم از این سیستم استفاده کنیم.

هزینه فارسی سازی و استفاده از تاریخ شمسی

برای اینکه بتوانیم از تمامی امکانات نرم افزار CRM مایکروسافت استفاده نماییم لازم است که تاریخ آن شمسی شود و زبان آن نیز فارسی شود. بنابراین در اینجا باید از خدمات شرکت هایی که فارسی سازی این سیستم را انجام می دهند استفاده نمود تا یک مایکروسافت CRM فارسی داشته باشیم.

همچنین دو مشکل در این زمینه وجود دارد:

۱ – شرکت هایی که کار فارسی سازی مایکروسافت CRM را انجام می دهند در لایه ظاهر نرم افزار یا اصطلاحا UI این فارسی سازی را انجام می دهند که موجب کندی سیستم در طرف کاربران خواهد شد (با توجه به کامپیوتر مورد استفاده کاربران، این کندی شدت و ضعف خواهد داشت) 

۲ – با نصب به روز آوری های شرکت مایکروسافت روی نرم افزار مایکروسافت CRM این فارسی سازی (با توجه به بخش هایی که به روز خواهد) دچار مشکل خواهد شد و فارسی سازی ها نیز نیاز به بروز آوری خواهد داشت.

هزینه های اختصاصی سازی

برای پاسخ به برخی نیازهایمان، لازم است در سیستم پایه مایکروسافت CRM تغییراتی اعمال شود و اصطلاحا سیستم اختصاصی سازی شود.  و همچنین برای برقراری ارتباط آن با سایر سیستم هایمان لازم است plugin هایی نوشته شود تا این ارتباط برقرار شود بنابراین شرکت ها نیازمند نیروی متخصص برای اختصاصی سازی و یکپارچه سازی در زمینه مایکروسافت CRM هستند و برای این بخش نیز باید هزینه کنند.

هزینه های نگهداری

کسب و کارها با پیشرفت هایی که می کنند، با نیازمندی های جدیدتری مواجه می شوند و به گزارش های جدیدتری از سیستم خود نیاز می یابند. و پاسخ به نیازهای پیچیده تر و پیشرفته تر غالبا با سختی های بیشتری مواجه هستند و بسیاری از شرکت های متوسط و بزرگی که در ایران واقعا از سیستم Microsoft CRM استفاده می کنند را پس از مدتی مجبور کرده است که یک یا چند نیروی متخصص برنامه نویس را به استخدام خود در آورند که بتوانند به شکل مناسب از سیستم خود نگهداری نموده و به نیازهای جدید خود پاسخ دهند. این امر افزایش هزینه نگهداری از سیستم را به دنبال خواهد داشت.

عدم توانایی در پاسخ به نیازهای جدید با توجه به اختصاصی سازی های قبلی انجام شده (که بعضا بدون در نظر گرفتن نیازهای آتی و استراتژی های شرکت در زمینه CRM انجام شده است) و هزینه بالای نگهداری دو مورد از دلایلی هستند که تعدادی از این شرکت ها را به این تصمیم رسانده اند که نرم افزار CRM خود را عوض نموده و به سیستم دیگری مهاجرت کنند. در حالی که در زمان انتخاب نرم افزار مدیران گمان می کرده اند که از یک سیستم crack شده می توانند با صرف هزینه ای کمتر ارزش بیشتری بگیرند.

 

تیم برنامه نویسی مایکروسافت CRM و دانش اختصاصی سازی و جاری سازی نرم افزار

همانطور که احتمالا پیش از این نیز زیاد شنیده اید CRM تنها یک نرم افزار نیست و نرم افزار CRM ابزاری است که به سازمان شما کمک می کند تا به اهداف و استراتژی هایی که در زمینه مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) دارید برسید. همچنین از شخص و یا تیمی که تنها فارسی سازی و برنامه نویسی  در نرم افزار مایکروسافت CRM را انجام می دهد نباید انتظار داشته باشید که دانش فرایندی و بیزینسی CRM و یا توانایی مدیریت تغییر و جاری سازی نرم افزار را در سازمان شما داشته باشد. که غالبا نیز به همین شکل است.

بنابراین در کنار تیم متخصص برنامه نویسی که کار اجرایی اختصاصی سازی را انجام می دهند شما به افرادی با تخصص CRM نیاز دارید که بتواند چالش های شما در زمینه CRM و راه حل های این چالش ها را به شما نشان دهد و به شما کمک کند که استفاده از نرم افزار را میان کاربران خود جاری نمایید. پس  استفاده از Microsoft CRM به خودی خود تضمین کننده موفقیت شما در پیاده سازی نرم افزار CRM نخواهد بود.
کما اینکه یکی از بزرگترین بانک های کشور و نیز یکی از شرکت های بزرگ در ارائه خدمات ارتباطی کشور، که در بخش مرکز تماس خود از مایکروسافت CRM استفاده می کرده اند، با وجود بهره از زبده ترین برنامه نویسان در ادامه اختصاصی سازی سیستم خود برای پاسخگویی به نیازهای خود با مشکل مواجه شده و در حال تغییر سیستم CRM خود هستند.

جمع بندی

در قدرت و کیفیت Microsoft CRM تردیدی وجود ندارد و پیاده سازی آن بکمک پارتنرهای خود مایکروسافت می تواند به سازمان ها در حل چالش های مدیریت ارتباط با مشتریانشان کمک کند چراکه آنها هم توان برنامه نویسی و هم دانش فرایندی CRM را دارند؛ ولی استفاده از نسخه crack شده مایکروسافت CRM  نه برای شرکت ها بدون هزینه خواهد بود و نه به دلیل کیفیت این نرم افزار تضمین کننده به موفقیت رسیدن آنها است. همانطور که بسیاری از شرکت ها به دلیل هزینه های بالای نگهداری از سیستم و یا اینکه از ابتدا نمی دانسته اند چگونه به نیازهایشان در نرم افزار CRM باید پاسخ دهند امروز به نقطه ای رسیده اند که مجبورند نرم افزار CRM خود را با نرم افزار دیگری جایگزین کرده و تمامی دردسر های مهاجرت به یک سیستم دیگر را تحمل نمایند.

با توجه به این امر که همگی با مباحث اخلاقی استفاده از نرم افزارهای crack شده بخوبی آشنا هستیم و در مورد آن زیاد شنیده ایم، در این بلاگ به بحث در این مورد نپرداختیم.

از همراهیتان سپاسگزاریم

📌 یک پیشنهاد دوستانه 

CRM نرم افزار راهکاری هوشمند برای چشم اندازهای استراتژیک CRM سازمان است. با چشم پوشی از هدف CRM در کسب و کارها و مدل‌سازی آن به فراخور نیازهای هر مجموعه و عدم به کار بستن راهکارها و تجربیات موفق سایر کسب کارها، انتظار تحقق کامل اهداف حوزه مدیریت ارتباط با مشتری سازمان ممکن نیست.
شرکت مهندسی سیستم الگام در زمینه
 تولید نرم افزار crm  و نرم افزار باشگاه مشتریان فعالیت میکند. این شرکت با ارائه خدمات با کیفیت در زمینه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و نرم افزار ارتباط با مشتری  سعی دارد به جلب رضایت مشتری بپردازد.



کلمه کلیدی :

عدم استفاده از نرم افزار crack شده مایکروسافت CRM

نام نویسنده :شکیبا خلج / الگام