بازاریابی پیامکی تاریخ ثبت : 1398/04/19_10:4

بازاریابی پیامکی و کارایی آن


اس ام اس مارکتینگ یا به عبارت بهتر، تبلیغات پیامکی را می توان گنجی پنهان در مقوله بازاریابی دانست.

بازاریابی پیامکی و کارایی آن

اس ام اس مارکتینگ یا به عبارت بهتر، تبلیغات پیامکی را می توان گنجی پنهان در مقوله بازاریابی دانست.
در مورد اهمیت این روش موثر مارکتینگ بسیار کم صحبت شده است. به همین دلیل بسیاری از فعالان بازاریابی و تبلیغات می پندارند که استفاده از این ابزار تبلیغات، اسرارآمیز یا ناموفق خواهد بود.
حال ما با شرح اهمیت این روش کارآمد قصد داریم تا زاویه دیدتان را نسبت به بازاریابی پیامکی تغییر دهیم. از این طریق شما خواهید توانست بهتر در مورد تناسب آن با کسب و کار یا تجارتتان تصمیم بگیرید.

 

اصلا مفهوم بازاریابی پیامکی چیست؟
 

هنگامی که شما از طریق اپراتورهای مخابرات، تعداد انبوهی اس ام اس یا پیامک با محتوای تبلیغاتی به مشتریان ارسال می کنید، در حال انجام بازاریابی با پیامک هستید. برای ارسال این تبلیغات شما به مجوز مشتری نیاز دارید.
 

شاید این روش به نسبت سایر تکنیک های معرفی کسب و کار جدید نباشد، اما هنوز برای اعلام به روز رسانی های دوره ای بسیار کارآمد و مورد پسند است. در ادامه به تشریح سایر مزیت های این ابزار تبلیغات می پردازیم.
 

نرخ باز شدن محتوای تبلیغاتی بالاتر
 

یکی از بزرگترین مزیت های اس ام اس مارکتینگ این است که بیش از ۹۸% پیامک های تبلیغاتی در گوشی های همراه توسط بیننده دیده و خوانده می شوند.

این نرخ باز شدن نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی مانند ایمیل بالاتر است. برای مثال در ایمیل مارکتینگ ممکن است ایمیل های تبلیغاتی در پوشه ی spam از دسترس دور و شاید بدون اینکه خوانده شوند برای همیشه حذف شوند.
علاوه بر این محبوبیت استفاده از تلفن های همراه و ارسال پیامک، دلیلی برای عدم چشم پوشی از تبلیغات پیامکی است.

 

رسیدن به دموگرافی وسیع تر

از آنجایی که در دنیای امروز کمتر کسی وجود دارد که از تلفن همراه یا موبایل استفاده نکند، می توان این نتیجه را حاصل کرد که جامعه مخاطبین تبلیغات پیامکی وسعت بیشتری دارد. بنابراین امکان اثربخشی تبلیغات به دلیل بیشتر دیده شدن ملموس تر است.
 

دریافت سریعتر پیام و صرفه اقتصادی

طراحی پیامک تبلیغاتی بسیار ساده است و فارغ از محتوای اصلی که معمولا کوتاه و کاملا رسا تهیه می شود، نیازی به صرف هزینه و وقت اضافی برای طراحی ساختار ظاهری آن نیست.
علاوه بر این برای رساندن پیام به مخاطبانتان نیازی به صرف هزینه آنچنانی ندارید. حتی اگر تعداد مخاطبان نیز زیاد باشد، هزینه ارسال پیامک تبلیغاتی برایتان مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

 

باز گذاشتن دست مشتری در تصمیم گیری
 

یک مثل معروف وجود دارد که «مشتری رئیس شماست». بنابراین اگر امکاناتی در اختیار او قرار بگیرد که در مورد تبلیغات شما حق انتخاب داشته باشد، هم پاسخ دهی به مشتری آسانتر و هم درگیر شدن مخاطب با تبلیغات شما بیشتر می شود.
با استفاده از پنل های پیامکی می توانید دستوراتی را برای انجام تبلیغاتتان تعریف کنید تا مشتری با ارسال پیام بتواند به نتیجه برسد.

 

چگونگی انجام تبلیغات پیامکی
 

با تمام این تفاسیر، خودتان می توانید نتیجه گیری کنید که چقدر بازاریابی یا تبلیغات پیامکی می تواند به موثر واقع شدن کمپینهای تبلیغاتی شما کمک کند. 
علاوه بر این می توان اطمینان داشت که استفاده از این پلتفرم کلاسیک، با سایر روشهای تبلیغاتی تداخلی پیدا نخواهد کرد.

 

سهند با ارائه وب‌ سرویس پیامک پیشرفته برای توسعه دهندگان،امکان ارسال و دریافت پیامک را در اغلب سرویس ها و محصولات نرم افزاری مهیا می کند.

با استفاده از وب سرویس پیامک سهند در محصولات و سرویس ها ویژگی کاربردی به وجود آورید و درآمد را افزایش دهید.

 

 

📌 یک پیشنهاد دوستانه 

CRM نرم افزار راهکاری هوشمند برای چشم اندازهای استراتژیک CRM سازمان است. با چشم پوشی از هدف CRM در کسب و کارها و مدل‌سازی آن به فراخور نیازهای هر مجموعه و عدم به کار بستن راهکارها و تجربیات موفق سایر کسب کارها، انتظار تحقق کامل اهداف حوزه مدیریت ارتباط با مشتری سازمان ممکن نیست.

شرکت مهندسی سیستم الگام درزمینه تولید نرم افزار crm  و نرم افزار باشگاه مشتریان فعالیت میکند. این شرکت با ارائه خدمات با کیفیت در زمینه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و نرم افزار ارتباط با مشتری  سعی دارد به جلب رضایت مشتری بپردازد.


 



کلمه کلیدی :

بازاریابی پیامکی

نام نویسنده :شکیبا خلج/الگام